Inventarisatie systeem

Inventscan heeft een flexibel en uitgebreid inventarisatie systeem ontwikkeld dat voor ieder bedrijf gebruikt kan worden. Door middel van een barcodescanner kunt u snel, accuraat en voordelig inventariseren en houdt u grip op uw voorraad.

Het Inventscan inventarisatiepakket bestaat uit een barcodescanner en een productendatabase welke u via internet kunt benaderen. Beide staan met elkaar in verbinding. Zodra een artikel wordt toegevoegd aan de productendatabase of als een prijs wordt gewijzigd, dan wordt dit automatisch overgezet naar de barcode scanner. In de productendatabase kunt u zelf producten toevoegen en wijzigen, maar u kunt ook een complete lijst van uw leverancier importeren. Hierdoor worden eventuele nieuwe producten toegevoegd of prijzen gewijzigd. Als u met de inventarisatie wilt beginnen, plaatst u de barcodescanner in het bijbehorende dockingstation. De barcodescanner controleert vervolgens of deze de meest recente gegevens heeft en werkt deze waar nodig bij. Tijdens het scannen van producten ziet u op het scherm van de barcodescanner welk product u gescant heeft en geeft u het aantal aan. Mocht de scanner onverhoopt een product tegen komen welke nog niet in uw productendatabase aanwezig is, dan wordt hiervan een melding gegeven en kunt u deze alsnog toevoegen. Als u klaar bent met de inventarisatie plaatst u de barcodescanner weer op het dockingstation en wordt direct een rapportage in Excel aangemaakt en per e-mail aan u toegezonden.

 

Voordelen Inventscan

  • Snel
  • Accuraat
  • Tijd- en kostenbesparend
  • Flexibel
  • Modulair opgebouwd
  • Uitbreidbaar aan uw wensen
  • Rapportage direct beschikbaar na inventarisatie
  • Geen aparte computer of kassasysteem nodig
  • Tijdens de inventarisatie geen internetverbinding nodig
  • Producten kunnen eenvoudig geimporteerd worden